maanantai 11. tammikuuta 2010

Ykkösiä ja nollia

Olen pari päivää ihastellut näitä päiväyksiä: 100110 ja 110110. Voisi kuvitella, että nämä binäärilukuiset päiväykset ovat tietokonenörttien juhlapäiviä. Kuvittelisin myös, että tällaiset päiväykset syyhyttävät virusohjelmoijien sormenpäitä. Mikä olisikaan hienompaa kuin iskeä virukset kehiin tällaisina päivinä? Niin minä tekisin, jos olisin taipuvainen rikollisuuteen ja osaisin ohjelmoinnin jalon taidon.

Minulle tietokone on väline. En yleensä halua tietää tietokoneesta tai käyttämistäni ohjelmista muuta kuin sen, että ne toimivat. Haluaisin kuitenkin osata tehdä tietokantoja nettiin, mutta olen ymmärtänyt, ettei se niin yksinkertaista ole.

Perfektionisti minussa on aina laatimassa excel-taulukoita tai word-listauksia melkein asiasta kuin asiasta. Näiden avulla pyrin hallitsemaan kaaosta, mutta täytyy myöntää, etteivät rahani riitä yhtään sen paremmin, vaikka olen vuosia kirjannut tuloni ja menoni excel-taulukkoon. Koska kaaos ei taulukoilla ja listauksilla kaikkoa, jää niiden arvoksi ’kiva tietää’.

Se ei estä minua suunnittelemasta, minkälaisia tietokantoja tekisin mm. lukemistani kirjoista, kuuntelemastani musiikista ja katsomistani elokuvista. Ehkä minä vielä joskus opin hallitsemaan ykkösten ja nollien käytön.

Ei kommentteja:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...