maanantai 18. tammikuuta 2010

Tarkistitko turvaverkon?

Lauantain krapulassa laitoin palkkani menemään. Jäljelle jäi suurin piirtein satanen. Seuraavaan palkkapäivään on kuukausi…

Sunnuntaihin asti minulla oli ollut transiittiaspektina Jupiter neliö Jupiter. Siitä sanotaan astro.comissa mm. näin:

Be particularly careful concerning financial matters, for you are likely to spend without thinking, confident that there is an abundance of money or other resources to back you up. You may not notice the pinch immediately, but shortly after this period you may experience shortages that will be severely exacerbated if you spend money foolishly now.

Olin ollut hyvin tarkka rahoistani, mutta lauantaina repesi. Ensin 130 euroa kampaajalle. Se oli välttämätön meno ja olin sen huomioinut taloussuunnittelussa. Sitten ostin järjestelmäkameran, sille laukun ja muistikortin 725 eurolla. Olin tiennyt, että kamera on ostettava ennemmin tai myöhemmin. Perjantainen palkkapäivä mahdollisti kameran ostamisen käteisellä. Nyt voin vain todeta, että tili tuli ja meni.

Myös kamera oli välttämätön meno, sillä tyttäreni valmistautuu valokuvauksen pääsykokeisiin. Toivottavasti tämä kamera pysyy taloudessamme pitempään kuin edellinen, jonka tytär osti ylioppilasrahoillaan ja jonka hänen poikaystävänsä varasti parin kuukauden päästä.

Yleensä olen raha-asioissani hyvin tarkka, suorastaan pihi. Myös tällaiset ylilyönnit ovat minulle tyypillisiä. En tiedä, kuinka pärjään kuukauden seuraavaan palkkapäivään. Lotossa ei tullut mitään eikä minulle ole tulossa mistään rahaa. Tärkein taloudellinen tavoitteeni on ollut, etten tee lisää velkaa. Nyt siltä ei voine välttyä.

Toivottavasti ei tule mitään yllättävää menoa.

Ei kommentteja:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...