sunnuntai 20. kesäkuuta 2010

Maalauksia

Olin ajatellut laittaa blogin tunnuskuvaksi tämän Vincent van Goghin maalauksen Café Terrace at Night ( Terrasse du café le soir),

mutta jostain syystä kuva on niin pieni, ettei sitä sellaiseksi voi laittaa. Maalaus Öisestä kahvilasta on seurannut minua vuosikymmeniä postikorttina. Pidän ehdottomasti maalauksen väreistä. Viehätyn maalauksen tarinan ristiriitaisuudesta. Kahvila on sosiaalisuuden tila, silti yksinäisyys ja ulkopuolella oleminen välittyvät maalauksesta voimakkaasti.

Aivan kuin minä.

Toinen maalaus, joka kuvaa minua, on myös Vincent van Goghia, Starry Night Over the Rhone (Nuit étoilée sur le Rhône).


Tässä maalauksessa on useita rakastamiani asioita: tähdet, yö, taivas, meri, valot ja värit. Kuvasta löytyy myös pariskunta. Siten kuva heijastaa myös toivettani olla joskus muutakin kuin yksin.

1 kommentti:

Maria kirjoitti...

Nämä ovat myös minun ikisuosikkejani, etenkin tuo kahvilamaalaus. VanGogh on muutenkin taiteilija, jonka elämä on aina jostain syystä kovasti liikuttanut minua.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...